Denna vecka har vi varit ute så mycket vi bara kunnat! Vi har promenerat och upptäckt nya lekplatser runt vår närmiljö! Solen har lyst på oss och vi har haft härliga dagar 💕💕vi avslutade veckan med lite fredagsdisco😍



Denna vecka har vi varit ute så mycket vi bara kunnat! Vi har promenerat och upptäckt nya lekplatser runt vår närmiljö! Solen har lyst på oss och vi har haft härliga dagar 💕💕vi avslutade veckan med lite fredagsdisco😍
Denna vecka har vi pratat mycket om våren inne på Gläntan. Vi har sjungit vårsånger och även dansat till sången om Halidar Trana. Vårt årstidsträd har också bytt skepnad med hjälp av barnen. Vi kommer att fortsätta att prata om våren ett tag och visa på de vårtecken som vi bl a kommer att hitta ute på gården. Vidare har vi även bytt ut vintertemat i vårt naturtittskåp ute i hallen och tanke är att vi ska fylla på med mer vår i skåpet allt eftersom.
Förskolan ska ge varje barn förutsättningar för att utveckla:
* Förståelse för samband i naturen och för naturens olika kretslopp samt för hur människor och samhälle påverkar varandra.
* Förståelse för naturvetenskap, kunskaper om växer och djur samt enkla kemiska processer och fysikaliska fenomen
Vi fortsätter vår tidsresa och gör ett långt uppehåll på dinosaurierna tid eftersom barngruppen har ett stort intresse av dessa häftiga djur.
Nu har Dungens tema-arbete kommit till dinosaurier! 🦕🦖
Vi började med att presentera tidslinjen fram tills dinosaurierna kom!
Sedan kom alla växtätarna på besök! 🦕
Och sedan kom köttätarna! 🦖
I ateljén har vi börjat skapa fotavtryck från dinosaurierna!
“Förskolan ska ge varje barn förutsättningar att utveckla nyfikenhet, kreativitet och lust att leka och lära”
Nu har Dungens tema-arbete kommit till dinosaurier! 🦕🦖
Vi började med att presentera tidslinjen fram tills dinosaurierna kom!
Sedan kom alla växtätarna på besök! 🦕
Och sedan kom köttätarna! 🦖
I ateljén har vi börjat skapa fotavtryck från dinosaurierna!
“Förskolan ska ge varje barn förutsättningar att utveckla nyfikenhet, kreativitet och lust att leka och lära”